Израиль обвиняют в блокировании GPS в Восточном Средиземноморье — СМИ
Фото:

Таке припущення було висловлено на тлі заяви міністра оборони Бені Ганца про те, що Тель-Авів і союзники готові до будь-якої спроби Ірану до атаки з використанням ракет, реактивних снарядів і безпілотників.

У східній частині Середземного моря були знову зафіксовані незрозумілі перешкоди в системі навігації GPS.

Про це повідомляє портал деталі.

Відзначається, що навігаційний сервіс був заблокований в ряді локацій на території Сирії, Кіпру, Лівану, Туреччини та Ізраїлю. При цьому подібні збої фіксуються регулярно з 2019 року.

“В даний час джерело блокування GPS не ясний. Не виключено, що це наслідок активності російського військового контингенту в Сирії або кораблів вмф Росії в Середземному морі. Більшість російських військових кораблів обладнано системами, здатними заблокувати роботу GPS. Як заявила Європейська організація з авіаційної безпеки, це можуть бути і системи придушення дронів. Таке блокування відчувають на цивільних пасажирських літаках, але не на автомобілях», — пише видання.

При цьому ряд зарубіжних ЗМІ припустили, що джерелом збоїв GPS може бути Ізраїль. Зокрема, таке припущення було висловлено на тлі заяви міністра оборони країни Бені Ганца про те, що Ізраїль і союзні йому країни готові до будь-якої спроби Ірану до атаки з використанням ракет, реактивних снарядів і безпілотників.

У той же час фахівці поділяють повне блокування і придушення GPS. Так, в першому випадку GPS просто перестає працювати в певній місцевості, в той час як при придушенні GPS видає неправильне місце розташування.

“До цих пір (2019-2020 роки) в Східному Середземномор’ї, а також в Егейському і Чорному морях спостерігалася тільки блокування, але не придушення. Але скарги були дуже численні, сотні випадків. Підозра тоді падала на вмф Росії*, які активували таку апаратуру в ході маневрів. У Росії блокіратори і глушилки GPS активуються поблизу всіх стратегічних і військових об’єктів, з розрахунком на захист від НАТО. В ході війни проти України російська армія активно користується такою апаратурою, особливо в Криму і навколо нього”, – йдеться в матеріалі.

Також наголошується, що в червні 2019 року було отримано багато скарг від літаків, які хотіли приземлитися і злетіти з аеропорту Бен-Гуріон, проте зіткнулися з блокуванням GPS. Тоді гострота проблеми дещо пом’якшувалася тим, що цивільні літаки при орієнтуванні спираються не тільки на GPS, але і на інші системи навігації, а також на незалежну навігаційну апаратуру на самому повітряному судні, що працює за принципом гіроскопа.

“Слід мати на увазі, що апаратура для блокування і придушення GPS досить поширена. Вона є не тільки у Ізраїлю або Росії, але і у Сирії та Ірану. А, значить, розумно припустити, що вона є і у Хамасу і «Хізбалли». … Гірше того: незважаючи на те, що використання такої апаратури в більшості країн (наприклад, в Ізраїлі) заборонено, її можна вільно купити в Інтернеті», — пише видання.

Як повідомляв Курсор, небо над усією територією Ізраїлю, а також уздовж південного узбережжя Туреччини, Сирії, Лівану та Кіпру, є гарячою точкою глушіння GPS.

Також Курсор інформував про те, що Росія концентрує свої зусилля на глушінні супутників і порушенні сигналу GPS, використовуваного літаками, кораблями, автомобілями і звичайними людьми.

* – до повної денацифікації рф редакція “Курсора” відмовляється проявляти повагу до окупантів і вбивць і буде писати деякі імена власні виключно і принципово з маленької літери. Ні війні!

Залишити відповідь